熊本大学 理学部

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    Academic Job Announcement for a Professor Position (Women Only)

熊本大学大学院先端科学研究部(理学系)の教授(女性限定)候補者の公募について
Academic Job Announcement for a Professor Position (Women Only)

令和6年 9月 12日

関係機関所属長  殿

熊本大学大学院先端科学研究部長
磯部 博志(公印省略)

 標記のことについて、本学大学院先端科学研究部では下記の通り教授(女性限定)の公募をいたします。つきましては、ご多忙中誠に恐縮に存じますが、貴機関関係各位に周知方よろしくお取り計らいくださいますようお願い申し上げます。
 なお、本公募によって採用された教授には、本学大学院先端科学研究部ならびに自然科学教育部における国際化推進のための業務全般を担当頂きます。

1.募集職名・人員 教授 1名(女性限定)
2.採用時期 令和7年4月1日以降のできるだけ早い時期
3.所属 熊本大学大学院先端科学研究部 基礎科学部門
4.専門分野 自然科学領域の全分野
5.担当科目および業務 大学院自然科学教育部留学生向けプログラムにおける必修科目の統括および英語による講義など。
留学生受け入れ・日本人学生海外派遣プログラムの運営(募集要項作成ならびに審査・選考)、留学生ガイダンス・サポート、各種国際交流協定に関わる交渉など国際化推進に係る業務全般。
詳細については下記連絡先までお問い合わせください。
6.応募期限 令和6年10月31日(木)必着
7.応募資格
(1) 博士あるいはPh.Dの学位を有する方
(2) 優れた研究業績を有する方
(3) 学部及び大学院における教育・研究並びに大学運営、特に国際化推進のための業務に対して熱意を有する方
(4) 英語でのコミュニケーションと英語による指導ができる方
(5) 学内外における諸業務の遂行が可能な日本語能力を有する方(例えば、JLPT N3レベル以上)
8.提出書類 以下の書類を全てA4版またはレターサイズで統一して提出してください。
(1) 履歴書 2部(1部はコピー可)
様式の指定はありません。写真を添付し、氏名、性別、生年月日、現住所、電話番号、電子メールアドレス、学歴、学位、職歴などを記載してください。また、出産、育児、介護に専念(あるいは従事)した期間について考慮されることを希望する場合は、付記して下さい。
(2) 業績リスト 2部
査読付き論文、著書・総説、その他(紀要、特許など)に分類し、公表年を降順に並べて下さい。共著者はすべて記入し応募者に下線を付してください。応募者が統括または主要な貢献をした査読付き論文には○印を付けて下さい。また、応募時における発表論文誌のインパクト・ファクターと各論文の被引用回数もそれぞれに記載してください。学会発表は、本人が発表した招待・依頼講演のみとします。
(3) 論文別刷(業績リストに掲載の査読付き主要論文10編以内の別刷、コピー可)2組
研究業績リストの該当論文に◎印を付けて下さい。
(4) 競争的研究資金の取得状況 2部
科学研究費補助金とその他助成金を分け、研究種目または研究費名、研究課題名、助成期間、代表・分担の区別、補助金の総額を明記してください。
(5) これまでの研究概要(2,000文字程度)2部
(6) 今後の研究計画(1,000文字程度)2部
(7) 国際化推進業務ならびに教育に対する抱負(1,500文字程度)2部
(8) 海外における研究または海外の研究者との共同研究、国際化推進に係る業務の経験など、特筆すべき事項 2部
(9) 応募者について所見を求めることができる方(2名以内)の氏名・所属・連絡先
連絡先には、電子メールアドレス及び電話番号を記入してください。
(10) 申告書(様式有)
申告書は以下の本学ホームページに掲載のテンプレートをご使用ください。
https://www.kumamoto-u.ac.jp/daigakujouhou/saiyou
9.提出方法 封筒の表に「教員応募書類在中」と朱書し、配送状況を追跡可能な郵便または宅配便で下記提出先までお送りください。また、提出書類をpdf形式で保存したファイルを含むメディア(CD/DVDやUSBメモリなど)も同時に提出して下さい。
10.書類提出
および問合せ先
〒860-8555 熊本市中央区黒髪2-39-1
熊本大学大学院先端科学研究部長  磯部 博志
電話: 096-342-3311、E-mail: isobe_hrs@kumamoto-u.ac.jp
11.選考方法 第一次選考  書類審査(令和6年11月)
第二次選考  面接審査(令和6年12月中を予定)
※面接に係る旅費等の経費は自己負担となります。海外在住で対面での面接が難しい場合はご相談ください。詳しくは、第一次選考後にお知らせします。
12.労働条件等
(1)職務内容: (雇入れ直後)教授としての業務に従事する
(変更の範囲)熊本大学の定める業務
(2)勤務形態: 同意に基づく専門業務型裁量労働制
勤務時間は、職員の裁量に委ねるものとし、1日の勤務時間は7時間45分とみなす。
(3)任期の定め: なし
(4)試用期間: 6か月
(5)勤務場所: (雇入れ直後)熊本大学黒髪地区
(変更の範囲)熊本大学の定める範囲
(6)時間外労働: 時間外、深夜、休日労働の有無 有
(7)賃金等: 国立大学法人熊本大学2号年俸制適用職員給与規則に定めるところによる。
(8)社会保険: 文部科学省共済組合、雇用保険及び労災保険に加入
(9)雇用者: 国立大学法人熊本大学
13.その他
(1) 応募書類に含まれる個人情報は、国立大学法人熊本大学の定めに従い、本人事選考にのみ使用し、他の目的には一切使用しません。なお、応募書類および提出物は返却いたしません。
(2) 熊本大学は、ダイバーシティを推進しています。詳細はホームページをご覧ください。
http://diversity.kumamoto-u.ac.jp/activities/kihon_keikaku.html
(3) 業績の評価に当たっては、産前産後休暇、育児・介護休業及び育児・介護のための短時間勤務の期間について、応募者が不利にならないよう考慮します。
(4) 本公募は、「男女雇用機会均等法」第 8 条(女性労働者に係る措置に関する特例)の規定により、女性教員の割合が相当程度少ない現状を積極的に改善するための措置として女性に限定した公募を行うものです。

September 12th, 2024

To All Chairpersons of Concerned Institutions

ISOBE Hiroshi
Dean of the Faculty of Advanced Science and Technology,
Kumamoto University

Academic Job Announcement for a Professor Position (Women Only)

 We are pleased to announce that a Professor position is now open for applications. We kindly request that you notify all relevant members of your institution.
 The successful candidate will be responsible for conducting general international affairs within the Faculty of Advanced Science and Technology and the Graduate School of Science and Technology.

Details

1. Name and Number of Positions: Professor (full-time), one position
2. Starting Date of Appointment: Earliest possible date after April 1st, 2025
3. Affiliation Division of Natural Science, Faculty of Advanced Science and Technology, Kumamoto University
4. Field of Research: No restrictions on research fields in natural sciences
5. Responsibilities:
(1) Course management and lectures in English for international students.
(2) General international affairs including but not limited to the following areas: Management of application forms, screening and selection of international students, and overseas dispatch programs for Japanese students; Guidance and support for international students; Negotiations related to various international exchange agreements.
(3) For more information, please contact us using the Contact Information below.
6. Deadline: October 31st, 2024
7. Candidate Qualifications:
(1) PhD or an equivalent holder
(2) Excellent research achievements
(3) High motivation in education, research, and university management, especially international affairs
(4) Ability to communicate and teach in English
(5) Non-Japanese speakers should have Japanese proficiency (e.g., Japanese proficiency equivalent to JLPT N3 or higher) to perform various duties both inside and outside Kumamoto University.
8. Required Documents for Application: All the following documents should be prepared in A4 or letter size:
(1) Curriculum vitae (CV)/resume (any form/format is acceptable): 2
Include the applicant's photograph, current physical address, and email address.
Specify any periods of special leave, such as maternity, parental, family, or nursing care leave, that you wish to be considered during the candidate review.
(2) Research biography and publications: 2
List peer-reviewed journal papers, international conference papers, oral presentations (only invited presentations), books, educational accomplishments, and external research funding (e.g., KAKENHI, industry-university joint research funding, or other grants) separately. List all coauthors and underline the applicant's name. Please mark ○ on papers in which you had significant responsibility or made a major contribution. Moreover, please indicate whether you were the principal investigator or coinvestigator for any grants, patents, or other funding items. Include all co-authors of papers/grants and provide additional information such as your h-index, the impact factors of academic journals, and citation indices, if applicable.
(3) Reprints or copies of representative papers (10 max) 2
Please mark ◎ on peer-reviewed papers in the publication list.
(4) Outline of research to date (approximately 1,000 words) 2
(5) Research aspirations (approximately 500 words) 2
(6) Aspirations for international affairs and education (approximately 800 words) 2
(7) List of references (one or two references) 2
Names, affiliations, and contact information, including email addresses and telephone numbers of reference(s).
(8) A declaration form:
A template for the declaration form is available on the university's website.
https://www.kumamoto-u.ac.jp/daigakujouhou/saiyou
If not available, or if you cannot find it, please contact Prof. ISOBE Hiroshi (Dean of the Faculty of Advanced Science and Technology).
9. Document Submission: All the required documents should be sent by registered mail to the address below. Please write "Application documents for Faculty members in Science" in red on the front cover of the registered mail envelope/parcel.
Please also send a CD/DVD or USB memory stick containing a PDF file of the required documents.
10. Document Submission Address and Contact Information: Professor ISOBE Hiroshi
Dean, Faculty of Advanced Science and Technology,
Kumamoto University
2-39-1 Kurokami, Chuo-ku, Kumamoto
860-8555 Japan
Email: isobe_hrs@kumamoto-u.ac.jp
11. Screening Process: Preliminary Screening: Document Review
Secondary Screening: Interview
We will conduct in-person or remote interviews. Any costs related to the interviews, such as transportation and accommodation expenses, will not be reimbursed by Kumamoto University. Details will be announced after the preliminary screening.
12.Working Conditions:
(1) Content: Immediately after employment: Engaged in work as a Professor
Subject to change: Specified by Kumamoto University
(2) Working Hours: Discretionary labor systems for professional work based on consent.
Working hours will be left to the discretion of the employee, with working
hours per day deemed 7 hours and 45 minutes.
(3) Terms of Employment: Not fixed
(4) Probationary Period: Six months
(5) Work Location: Immediately after employment: Kurokami Campus, Kumamoto University
Subject to change: Specified by Kumamoto University
(6) Overtime Work: Overtime, late-night, or holiday work may be required
(7) Wages: As set forth in the Kumamoto University Regulations on Salary for Employees
Subject to the Annual Salary System (2nd category)
(8) Social Insurance: Health insurance from the Mutual Aid Association of MEXT, employment
insurance, and workers' compensation insurance
(9) Employer: Kumamoto University
13.Remarks:
(1) Personal information provided in the application documents will be used solely for the selection process and will not be used for any other purpose, in accordance with the regulations of the National University Corporation, Kumamoto University. Application documents and submitted materials will not be returned.
(2) Kumamoto University promotes diversity.
Please refer to the following URL for child-rearing support and gender equality initiatives at Kumamoto University: https://diversity.kumamoto-u.ac.jp/activities/kihon_keikaku.html
(3) When evaluating performance, we ensure that applicants are not disadvantaged due to maternity leave, childcare/nursing care leave, or reduced working hours for childcare/nursing care.
(4) Based on the provisions of Article 8 of the Act on Ensuring Equal Opportunities and Treatment for Men and Women in the Field of Employment, to improve the enrollment rate of female teachers, we preferentially hire women if their required abilities are recognized as equivalent.